Efficiënt en effectief zijn begrippen die een grote rol spelen bij een kwaliteitsmeting. Het is ontzettend waardevol om diensten of processen op kwaliteit te kunnen meten. Waarom dat zo is, leg ik graag even kort aan je uit:

Sterktes en zwaktes analyseren

Met een kwaliteitsmeting kun je de sterke, maar ook de zwakke punten achterhalen. In ons geval is dat specifiek gericht op schoonmaak. Wij doen objectieve metingen. Met de uitkomsten kunnen organisaties zien wat ze al heel goed doen en waar ze misschien zelfs in uitblinken. Maar ook waar nog extra aandacht naar toe mag. Door gerichte acties te ondernemen kunnen ze de kwaliteit van schoonmaak binnen het bedrijf enorm vergroten.

Klant tevreden, wij tevreden

Wil jij jouw klant tevreden houden? Maar ook een goed werkklimaat bieden voor iedereen die werkzaam is binnen jouw bedrijf? Dan is het meten van de schoonmaakkwaliteit van essentieel belang. Inzichten die je met een kwaliteitsmeting krijgt, kunnen zijn:

  • Wat zijn de verwachtingen van mijn klanten als ze bij ons binnen komen?
  • Hoe ervaren de medewerkers hun werkplek?
  • Hoe vinden de schoonmakers het om in mijn bedrijf te werken?

Onderneem je vervolgens de juiste stappen, dan kan je daarmee je klanttevredenheid behouden. Maar dat niet alleen, ook de loyaliteit en het werkgeluk van alle werknemers binnen het bedrijf groeit aanzienlijk.

De weg er naar toe

Met het meten van eindresultaten zijn we er nog niet. In het geval van kwaliteitsmetingen is ook de weg er naar toe heel belangrijk. Hoe werken de processen? En zitten daar misschien nog verbeterpunten in voor de schoonmaakleverancier óf voor jouw bedrijf? Beide kan natuurlijk ook het geval zijn. Door knelpunten te achterhalen kunnen schoonmaakmedewerkers veel efficiënter werken. Wat voor jou als bedrijf de kosten weer kan verlagen. Dus een hogere kwaliteit, voor misschien wel een lagere prijs. En dat alleen omdat jij de kwaliteitsmetingen serieus neemt. Want meet jij regelmatig, dan kom je niet snel voor verrassingen te staan. Je zorgt dat schoonmaakprocessen lopen, klanten tevreden blijven en werknemers gelukkig zijn. Wil je hier meer over weten of heb je nog specifieke vragen? Bel mij dan even: 06 39 32 98 45.

× Hoe kan ik je helpen?