Laatst was Leon bij een zorgorganisatie. Hij merkte dat de medewerkers meer behoefte hadden aan ondersteuning op de werkvloer. Ooit hadden ze hier afspraken over gemaakt. Hoe vaak en wanneer er iemand kwam om hen extra te helpen.

Inmiddels was de zorg veranderd. Waren de werkzaamheden uitgebreid. En klopte de oude afspraken niet meer bij de dienstverlening van nu. Er moest dus een aanpassing komen.

Als zo’n vraag binnenkomt bij Social Facility, doorlopen we een aantal fases:


1. Gaat het om verwachtingsmanagement? Vaak betekent dit, dat er in het verleden afspraken zijn gemaakt. Die nu niet meer kloppen. Of passend zijn.

2. Hoe gaat het met de medewerkers? Hebben ze het nog naar hun zin? Zijn ze gemotiveerd? Hebben ze iets nodig om hun werkzaamheden beter te kunnen doen? Een paar voorbeeldvragen die tijdens zo’n gesprek boven water kunnen komen.

3. Worden afspraken nageleefd?
Dan blijkt vaak dat de leidinggevende niet op de hoogte is van alle gemaakte afspraken. Of hij weet het wel. Maar zit tot zijn oren in het werk. Hij heeft zo geen tijd om zijn medewerkers de juiste aandacht te geven.

Een kwaliteitsmeting heeft dan dus totaal geen zin. Social Facility komt erbij zitten. We bekijken samen alle afspraken die aan de voorkant zijn gemaakt.

Is alles nog actueel? Zijn er behoeftes veranderd? En hoe zorgen we dat deze afspraken weer matchen met de behoeftes?

Als je daar dus niet uitkomt, helpt Social Facility jou. Met nieuwe afspraken en KPI’s waar iedereen blij van wordt.

Je gaat naar onze website, je belt Leon op óf je stuurt hem een e-mail:

06-39329845 | www.socialfacility.nl | leon@socialfacilty.nl

× Hoe kan ik je helpen?